Στείλετε τα σχόλια και τις αναρτήσεις σας στο: matsolanews@yahoo.gr

Κυριακή 3 Νοεμβρίου 2013

Το σκάνδαλο των C27 και ο βολικός «μπαμπούλας» της τρόικας

Το σκάνδαλο των C27 και ο βολικός «μπαμπούλας» της τρόικας

tvxs.gr/node/142344
Τον Απρίλιο του 2012, επί Υπουργίας του Δημήτρη Αβραμόπουλου, οι πληροφορίες έφερναν το ΚΥΣΕΑ να έχει αποφασίσει για την ακύρωση της παραγγελίας των 4 απο τα 12 μεταφορικά αεροσκάφη τύπου C-27J SPARTAN της Ιταλικής εταιρείας Alenia Aeronautica. Την πολιτική ευθύνη για την υπόθεση της ακύρωσης παραλαβής από τους Ιταλούς για την Πολεμική Αεροπορία των τεσσάρων μεταγωγικών αεροσκαφών C 27 με δυνατότητα ανεφοδιασμού στον αέρα δεν την χρεώνεται η συγκυβέρνηση και το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας, αλλά τη φορτώνεται η Τρόικα και οι «μνημονιακές υποχρεώσεις», που παρουσιάζονται ως αυτές που καθορίζουν τους όρους εξυπηρέτησης της «Εθνικής Άμυνας», όπως αναφέρει το Δίκτυο Ελευθέρων Φαντάρων Σπάρτακος.
Το περίεργο όμως είναι ότι για να ικανοποιήσει τις όποιες ανάγκες της Πολεμικής Αεροπορίας η κυβέρνηση στρέφεται προς τις ΗΠΑ από τις οποίες ζητά την προσφορά «δωρεάν» μεταχειρισμένων C130. Έτσι λοιπόν οι ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις δένονται ακόμη περισσότερο στο αμερικανικό άρμα καθώς έχει προηγηθεί η προμήθεια μεταχειρισμένων αμερικανικών ελικοπτέρων CINOOK και αμερικανικών τεθωρακισμένων ABRAMS, για τα οποία το ελληνικό δημόσιο θα καταβάλλει 400 εκατομμύρια ευρώ για συντήρηση-εκπαίδευση, ενώ πρέπει να προμηθευτεί και πυρομαχικά. Οι αμερικανικές πολεμικές βιομηχανίες συντηρούν τις αλυσίδες παραγωγής τους, ενώ δεν πρέπει να ξεχνούμε και τα σενάρια ξεπουλήματος της δημόσιας ελληνικής πολεμικής βιομηχανίας (ΕΑΣ-ΕΛΒΟ) καθώς πολλοί αναλυτές εκτιμούν ότι συνδέονται με τις προαναφερθείσες προμήθειες.
Όπως σχολιάζει το Δίκτυο Ελευθέρων Φαντάρων Σπάρτακος, υπάρχει μια μεγάλη ανάγκη αναδιάρθρωσης και προσαρμογής στις νέες συνθήκες, των Ενόπλων Δυνάμεων-Πολεμικής Βιομηχανίας, σε εθνικό –διεθνικό επίπεδο. Οι αρχικές παραγγελίες, με σημείο αναφοράς την κρίση των Ιμίων το 1996, αξίας  25 τρισεκατομμυρίων δραχμών, υπαγορεύονται από τις ανάγκες του ανταγωνισμού στο Αιγαίο, του Ενιαίου Αμυντικού Δόγματος με την Κύπρο, της «Ισχυρής Ελλάδας» των κυβερνήσεων Σημίτη-Καραμανλή, που διατηρεί στρατεύματα σε 15 χώρες στο πλαίσιο αποστολών των ΝΑΤΟ-ΟΗΕ-ΕΥΡΩΣΤΡΑΤΟΥ. Για αυτές τις αυξημένες ανάγκες, σε πολύ μακρινές αποστάσεις επιλέγεται ο συγκεκριμένος τύπος αεροσκάφους ευρωπαϊκής πολεμικής βιομηχανίας, που εντάσσεται και στη διπλωματία των εξοπλισμών – δάνεια και πολιτική υποστήριξη έναντι προμήθειας οπλικών συστημάτων.
Βέβαια, η οικονομική κρίση που επιφέρει τη μείωση των πολεμικών δαπανών και στις ανεπτυγμένες χώρες, αφετέρου τα νέα δεδομένα στη συγκρότηση των υπερεθνικών στρατιωτικών σχηματισμών και στις κάθε είδους Συμμαχίες προθύμων χωρών να επέμβουν σε εύφλεκτες ζώνες, απαιτούν την ένταση της συνεργασίας. Το Δόγμα της «Έξυπνης Άμυνας» είναι πλέον γεγονός, ενώ και η Ε.Ε. που επιθυμεί να εντείνει τον παρεμβατικό της ρόλο σε παγκόσμιο επίπεδο, προωθεί την πιο αποτελεσματική οργάνωση της πολεμικής της μηχανής και της πολεμικής της βιομηχανίας. Καθοριστική από αυτή την σκοπιά είναι η Σύνοδος των ΥΕΘΑ της Ε.Ε., το Δεκέμβριο, στις Βρυξέλες.
Ειδικότερα για τα C27, το Onalert δημοσίευσε όλη την απόρρητη ενημέρωση που έγινε στην Επιτροπή Εξωτερικών και Άμυνας για να αιτιολογηθεί το “κόψιμο” των τεσσάρων μεταγωγικών αεροσκαφών: “Για την εκπλήρωση των υποχρεώσεων που απορρέουν από τη νέα δημοσιονομική πολιτική και κατόπιν συνεννόησης με το υπουργείο Οικονομικών, παρακαλούμε όπως προβείτε άμεσα και με πλήρη κατοχύρωση των συμφερόντων του Ελληνικού Δημοσίου, σε τροποποίηση της προμήθειας αεροσκαφών μεταφοράς C-27. Η εν λόγω προμήθεια θα αφορά πλέον 8 και όχι 12 αεροσκάφη σύμφωνα με την πρόταση της προμηθεύτριας εταιρείας και με δεδομένο ότι από το 2007 εκκρεμεί η παράδοση τεσσάρων αεροσκαφών για τα οποία το Ελληνικό Δημόσιο έχει εκπληρώσει τα προαπαιτούμενα προμήθειάς τους”.
Το Δίκτυο Ελευθέρων Φαντάρων Σπάρτακος υπογραμμίζει πως αξίζει να παρακολουθήσουμε το οδοιπορικό της εν λόγω προμήθειας όπως καταγράφεται από το συγκεκριμένο μέσο:  Παραγγελία 12 μεταγωγικών αεροσκαφών από τους Ιταλούς της Alenia τον Ιανουάριο του 2003. Οι παραδόσεις των αεροσκαφών θα έπρεπε να γίνουν μεταξύ Μαρτίου 2005 και Οκτωβρίου 2006. Τελικά οκτώ από τα 12 αεροσκάφη παραδίδονται τον Ιούνιο του 2007. Πόσα πετάνε από τότε μέχρι σήμερα; Το πολύ ένα! Τα υπόλοιπα είτε από τεχνικά προβλήματα, είτε από έλλειψη ανταλλακτικών γιατί δεν είχε υπογραφεί συμφωνία υποστήριξής τους παραμένουν στο έδαφος.
Τα τέσσερα τελευταία αεροσκάφη ήταν αυτά που ενδιέφεραν περισσότερο γιατί θα ήταν αυτά που θα είχαν τη δυνατότητα ανεφοδιασμού στον αέρα. Η κατασκευάστρια εταιρεία ζήτησε παράταση στις παραδόσεις γιατί αντιμετώπισε διάφορα προβλήματα στην πιστοποίηση του συστήματος εναέριου ανεφοδιασμού. Στο μεταξύ στην Ελλάδα -αλλά και στην Ιταλία λίγο μετά- ξέσπασε η οικονομική κρίση.
Για τα τέσσερα αεροσκάφη, για τα οποία εκκρεμούσε παράδοση, η Ελλάδα είχε πληρώσει 80 εκατομμύρια ευρώ ως προκαταβολή, το 80% της αξίας τους. Τον Νοέμβριο του 2010 ο Ιταλός υφυπουργός Άμυνας με επιστολή του προτείνει να μην παραδοθούν στην Ελλάδα τα τέσσερα αεροσκάφη και το ποσό της προκαταβολής να μετατραπεί σε ανταλλακτικά και τεχνική υποστήριξη των οκτώ αεροσκαφών που μας απομένουν. Το Ανώτατο Αεροπορικό Συμβούλιο με Αρχηγό τότε τον Αντώνη Τσαντηράκη λέει όχι στη πρόταση.
Το σημαντικό ερώτημα στην ιστορία είναι ότι όπως προκύπτει από τις πληροφορίες οι Ιταλοί διασφαλίζουν την υποστήριξη τεσσάρων από τα οκτώ μεταγωγικά C-27! Δηλαδή από τα 12 που παραγγείλαμε, είναι ζήτημα αν θα πετάνε τα τέσσερα με τα υπόλοιπα τέσσερα να μένουν ...παρκαρισμένα!
Τραγικές διαθεσιμότητες
Όπως σημειώνει το Δίκτυο Ελεύθερων Φαντάρων Σπάρτακος, Το γιατί η ελληνική πλευρά “για την εκπλήρωση των υποχρεώσεων που απορρέουν από τη νέα δημοσιονομική πολιτική και κατόπιν συνεννόησης με το υπουργείο Οικονομικών”, προχωρά σ΄ αυτή την απόφαση είναι ένα ερώτημα. Στα έγγραφα που έχει στη διάθεση του το Onalert υπάρχουν ποσοστά διαθεσιμότητας μεταγωγικών αεροσκαφών τα οποία όποιος τα διαβάζει δεν μπορεί παρά να αισθάνεται απελπισία. Το C -27 έχει διαθεσιμότητα 10% και τα C -130 που σηκώνουν όλο το βάρος των αποστολών κάτω από 50%. Το ζητούμενο για κάθε Πολεμική Αεροπορία είναι η διαθεσιμότητα να μη πέφτει κάτω από το 85%.
"Οι αμαρτίες του παρελθόντος με τις “τρύπιες” συμβάσεις αγοράς οπλικών συστημάτων χωρίς καμία πρόβλεψη υποστήριξής τους πληρώνονται τώρα στην χειρότερη συγκυρία με την τρόϊκα όπως προκύπτει να έχει λόγο ακόμη και στον ευαίσθητο χώρο των εξοπλισμών. Η απόφαση να μην παραληφθούν τα τέσσερα C-27 είναι οριστική και απομένει η έγκρισή της από το ΚΥΣΕΑ", σημειώνει το Δίκτυο.

 http://tvxs.gr/news/sti-skopia/skandalo-ton-c27-kai-o-bolikos-%C2%ABmpampoylas%C2%BB-tis-troikas




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου